Problem
ten obecnie staje się bardzo poważny i wymagającym zgodnie z zapisami ustawy o
planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 27 marca 2003 roku pilnej
ponownej zmiany Studium uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
Torunia z dostawaniem do złożeń Koncepcji
Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (KPZK 2030) będącej najważniejszym krajowym dokumentem
strategicznym dotyczącym zagospodarowania przestrzennego kraju.
W szczególności pilnie musi być rozwiązany problem błędnego
wytyczenia przez Wojewodę Toruńskiego w 1991 wspólnego przebiegu A-1 i S10 odcinku Lubicz –Czerniewice . Mianowicie
jeszcze w planach zagospodarowania przestrzennego z 1987 Autostrada A-1 pod Torunia miła biec po prawym brzegu Wisły
do Nieszawy gdzie przeprawa mostowa na a-1 miała być połączona z budową stopnia
wodnego w Nieszawie. W rezultacie pod Toruniem
został wybudowany w latach
1991-2011 wadliwie zaprojektowany tylko 4 pasmowy Most autostradowy oraz węzeł
Czerniewice bez połączenia z DK 91, a oddzielona budowa Stopnia wodnego w
Nieszawie oddzielona od jednoczesnej budowy autostradowej przeprawy mostowej
straciła zasadność ekonomiczną i do tej pory nie powstała, natomiast problem
jak obecnie rozdzielić A-1 od S-10 stanowi
bardzo trudny do rozwiązanie „węzeł gordyjski”. Ta sytuacja wstrzymuje
S10 i przesunięcie je budowy do 2030 r a także oddanie na odcinku Czerniewice-
Stryków A- 1 jako autostrady płatnej. Dlatego np. w Eksperckim Projekcie Koncepcji
Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do 2033 opracowanego w okresie od czerwca 2007 r. do
grudnia 2008 r. przez Zespół Ekspertów Naukowych do spraw Zagospodarowania
Przestrzennego Kraju, powołany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, pod przewodnictwem:
prof. zw. dr hab. czł. koresp. PAN Piotra Korcelli zaproponowano poprowadzenie
S10 z Warszawy koło Płocka na prawym brzegu Wisły do Nieszawy oraz wspólny
przebieg z A-1 do węzła w Czerniewicach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz