.

.

czwartek, 14 maja 2015

                                              Zgorzelec-Goerlitz  14.05.2015 godz 21.00
Dziś o 11.00 w Toruniu dokonano oficjalnego ogłoszenia wyników ogłoszonego w listopadzie 2014 przez SARP w Katowicach  konkursu na Architektoniczny projekt zagospodarowania Bulwarów Filadelfijskich w Toruniu.
Kiedy konkurs został ogłoszony zaraz po listopadowych wyborach samorządowych, natychmiast przygotowałem również propozycję własnych rozwiązań na ten konkurs oraz zaprosiłem do współpracy w realizacji moich koncepcji znajomego architekta , prosząc go o wysłanie w terminie swojego zgłoszenia.  Niestety z jakichś nie wyjaśnionych przez SARO powodów formalnych jego zgłoszenie pozostało bez odpowiedzi i zakwalifikowania.  

Dlatego dziś, zanim jutro  ukażą się w toruńskich mediach relacje i opisy zwycięskich projektów zdecydowałem się na opublikowanie mojego projektu autorskiego.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Autor zastrzega wszelkie prawa autorskie niniejszego projekt w całości i we fragmentach  wraz prawami do nadzoru  autorskiego.


1. Złożenia programowe:
a. Za punkt wyjścia i główny cele rozważań studialnych w tym projekcie została uznana kwestia konieczności i możliwości harmonijnego pogodzenia celów rekreacyjno-turystyczno-reprezentacyjne z celami    komunikacyjnymi  dojazdu do starówki oraz obecnego tranzytu miedzy dzielnicowego.
b. Preferowanym rozwiązaniem ekorozwojowym które  pozwoliłoby nie tylko nie ograniczać obecnego  ruchu , a nawet wprowadzić linie tramwajową na bulwar  jest propozycja tunelu i półtunelu wzdłuż bulwaru lub/i  nieznacznego przesunięcia linii brzegowej ( w zależności od wybranego wariantu).
c. Realizacja powyższych założeń nie byłaby możliwa  bez określenia koncepcyjnego  potrzeb komunikacyjnych rejonu w którego otoczeniu  w planach zagospodarowania przestrzennego z 2006 znalazły się aż dwa mosty z drogami głównymi oraz most kolejowy i przebieg wszystkich dróg krajowych biegnących przez Toruń .

2.. Proponowane rozwiązania nowego układu  komunikacyjnego oraz wynikające z niego racjonalne i ekorozwojowe  propozycje  zagospodarowania  rekreacyjnego i komunikacyjnego Bulwaru:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz